تربیّت
آرزوی دیدن آینده درخشان دانش آموزان
یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, :: 1:52 قبل از ظهر ::  نويسنده : بهفر

با تشکر از محمد احمدی دانش آموز خوب کلاس

آزمایش کنید صفحه 87

صاف شدن آب گل آلود

آزمایش کنید ص 86

ساختن چاه آب

 

چهار شنبه 2 اسفند 1391برچسب:, :: 1:2 قبل از ظهر ::  نويسنده : بهفر

با تشکر از دانش آموز خوب مسیح بسحاق

                                                      

قسمت سبز رنگ برگ گیاه پیاز و ابتدای برگ تا قسمت سفید رنگ ساقه و قسمتی که ما آن را می خوریم ریشه و از نوع راست ریشه است .

                   

سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 11:32 بعد از ظهر ::  نويسنده : بهفر

تهیه کننده : دانش آموز خوب محمد احمدی

پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, :: 8:56 بعد از ظهر ::  نويسنده : بهفر

پرندگان

فقط پرندگان نیستند که لانه می سازند. مورچه ها ،موریانه ها و موش ها نمونه هایی از سایر موجودات لانه سازند. برخی از پرندگان نیازی به لانه ندارند . فاخته ها در لانه ی پرندگان دیگر تخم می گذارند برخی از پنگوئن ها تخم های خود را بین ساق ها و پشت پای خود حمل می کنند .

پرستوها لانه های فنجان مانندی از گل می سازند . دارکوب ها سوراخ هایی در درختان حفر می کنند . بعضی از پرندگان نیز در لانه های قدیمی پرندگان دیگر زندگی می کنند.

زنبور

زنبور های زیادی در کندو زندگی می کنند که همه بچه های یک زنبور ماده به نام ملکه هستند . این زنبور ها را زنبورهای اجتماعی می گویند . بیشتر کارهای کندو را زنبورهای کارگر که ماده هستند و لی نمیتوانند تخم بگذارند انجام می دهند . زنبورهای کارگر حجره های کندو را برای تخم گذاری ملکه آماده و تمیز می کنند . آن ها به نوزادان غذا می دهند و کارهای اولیه را از جمله ساختن موم برای ساخت خانه ی جدید انجاکم میدهند. آن ها با بال زدن هوای تازه به کندو ها می رسانند .

غیر از زنبورهای عسل و زنبور درشت ، زنبورهای زیادی هستند که به صورت اجتماعی زندگی نمیکنند که به آن ها زنبورهای تک رو می گویند.

 زمستان خوابی

برخی از جانوران با وارد شدن به نوعی خواب عمیق به نام خواب زمستانی  ، زمستان را سپری می کنند . آن ها در طی خواب زمستانی برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، سرعت فعالیت های بدن خود را کم می کنند و دمای آن را پایین می آورند . ضربان قلب و سرعت تنفس آن ها هم کاهش پیدا می کند . بدن این جانوران برای تولید انرژی از چربی های ذخیره شده استفاده می کنند . وزن برخی از این جانوران تا 40 درصد کاهش پیدا می کند . بعضی از جانوران در لانه های خود مقداری غذا ذخیره می کنند و در طول زمستان هر چند وقت یک بار برای خوردن مقداری از غذاها از خواب بیدار می شوند . بسیاری از کفشدوزک ها و برخی پروانه ها نیز در زمستان می خوابند . برخی از ماهی ها نیز در ته دریاچه ها و برکه ها به خواب فرو  می روند . بسیاری از مارها نیز زمستان را در مخفی گاه خود می خوابند.

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ تربیت خوش آمدید.
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 90
بازدید کل : 33156
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1